Jak urządzić restaurację?

Odpowiedni wystrój restauracji to nie tylko ustawienie stolików i urządzeń. Aranżacja wnętrza odgrywa w lokalu duże rolę. Każdy element dekoracyjny powinien idealnie ze sobą współgrać tworząc harmonijną całość.

Na wstępie powinniśmy zastanowić się czego od restauracji oczekujemy. Najważniejsze jest wybranie menu dostępnego w restauracji. Musimy zdecydować czy nastawiamy się na kuchnię lokalną, czy też wybieramy możliwości pochodzące z innych krajów. Wybierając kuchnię Polską, będziemy mogli sugerować się naszymi narodowymi tradycjami i zwyczajami. Na pewno bez problemu poradzimy sobie z określeniem co Polacy lubią najbardziej. Kuchnia pochodząca z innego kraju, otwiera przed nami już dużo szersze spektrum możliwości.

Ważne jest określenie rodzaju jedzenia serwowanego w restauracji? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Każdy klient wybierając się do restauracji oczekuje w niej fachowości. Trudno mówić o restauracji na poziomie, jeżeli kuchnia serwowana w lokalu nie odpowiada jego wystrojowi. Jeżeli zdecydujemy się na kuchnię polską, wybierzemy pochodzące z Polski elementy dekoracyjne. Możemy wówczas nastawić się w lokalu na biel i czerwień czy folklork.

O czym musimy pamiętać?

  1. Projektowanie przestrzeni i ogólny wystrój lokalu nie zależy tylko i wyłącznie od nas. Podstawowym segmentem, o którym zapomnieć nie możemy są zalecenia i standardy związane z urządzeniem przestrzeni lokalu. Zalecenia te, mówią o rozmieszczeniu pomieszczeń restauracji. Znajdziemy tam informację o wysokości pomieszczeń, materiałach budowlanych dopuszczonych do zastosowania w lokalu oraz urządzeniach, które muszą się w nim pojawić.
  2. Pamiętajmy by nie przesadzić dobierając kolory i dekoracje. Klient wchodząc do naszej restauracji nie chce czuć się przytłoczony. Wybierając ciemne kolory do pomieszczenia konsumenckiego spowodujemy w nim nieprzyjemny efekt. Pod wpływem takich kolorów, pomieszczenie optycznie się pomniejszy. Pamiętajmy, że kolory wpływają na samopoczucie. Wybierając przyjemne dla oka barwy, sprawimy, że każdy będzie czuł się dobrze i chętnie do nas wróci.
  3. Wybierajmy proste rozwiązania. Nikt nie chce czuć się nieswojo. Zapewnijmy klientowi prywatność, rozmieszczając stoliki w odpowiedniej odległości. Ciekawym elementem dekoracyjnym mogą być parawany. Możemy wybrać wzór i umieścić je tak by nikomu nie przeszkadzały.
  4. Odległość stolików jest ważna również w przypadku sprawnego poruszania się. Zapewnijmy klientom swobodne poruszanie się po pomieszczeniu.
  5. Ważna jest muzyka. Musimy dostosować ją do wnętrza. Głośniki umieszczajmy w miejscu, gdzie nie będą przeszkadzać. Najlepiej gdy będą niewidoczne. Umieszczajmy je w górnych rejonach wnętrza. Stosując takie rozwiązanie sprawimy, że dźwięki łatwiej rozpłyną się po wnętrzu.
  6. Ważne są toalety. Wszystko w nich wyglądać musi schludnie i ładnie. Pamiętajmy o miłych kolorach i dobrym zaopatrzeniu. Niezbędne są dwa pomieszczenia: toaleta damska i męska. Jeżeli nastawiamy się na możliwość korzystania z naszych usług osób niepełnosprawnych, tego typu toaleta również musi się pojawić.
  7. Na stolikach umieszczajmy tylko niezbędne rzeczy. Nie stosujmy elementów które będą przeszkadzać w jedzeniu czy rozmowie. Umieśćmy na stoliku serwetki, w wielu lokalach tego brakuje co jest bardzo irytujące.
  8. Sprawą również istotną jest światło. Całość pomieszczeń zaaranżujmy tak, by umieszczone na ścianach czy sufitach światła nie raziły w oczy. Jest to nieprzyjemne i kłopotliwe.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *